Často kladené otázky (FAQ)

Snažili jsme se připravit podrobné odpovědi na otázky, které se týkají mnoha našich klientů. Doufáme, že vám tyto informace pomohou.

Teoreticky - ano, je to možné. Prakticky - ne, většina servisních středisek to nedělá z mnoha důvodů. To se děje ve speciálních továrnách s řadou extrémně drahých robotických zařízení s šířkou pásma tisíců displejů denně, vytvořených výhradně pro tento úkol. Před několika lety se z důvodu nedostatku a vysokých nákladů na špičkové displeje objevily „domácí“ workshopy. Inženýři NOTEBOOK1 v té době navštívili několik seminářů, které se tohoto typu práce zabývaly a nějakou dobu dokonce pracovaly v jednom z nich. Obecně jsme byli nespokojeni.

 

Pojďme se podívat na důvody. Nejprve musíte oddělit sklo a displej, které jsou odděleny polarizačním filmem a slepeny speciálním lepidlem. Za tímto účelem automatické a manuální oddělovače zahřívají displej na teplotu 70 až 90 stupňů a skleněnou skleněnou střechou. Tato operace je poměrně komplikovaná a nebezpečná, nikdo nemůže zaručit, že se během ní ani po dokonalém provedení nepoškodí váš displej. Dále musíte speciální povrch omýt lepidlo z povrchu obrazovky. Poté použijte řadu neoriginálních náhradních dílů. Potom pomocí speciálního zařízení při správné teplotě, tlaku a materiálech modul přilepte. Každá skvrna povede k vadám zobrazení, takže v této fázi jsou zapotřebí speciální místnosti. Neoriginální náhradní díly dělají chyby, které vedou k nedostatečné kvalitě. Například světlu na bílém pozadí, zlomeným pixelům, problémům s instalací do telefonu, nízké kvalitě povrchu nepůvodního skla, špatné odolnosti vůči mechanickému poškození.

 

Závěr. Neposkytujeme služby výměny zobrazovacího skla. S prověřenými dodavateli poskytujeme službu, která nahrazuje displeje v původní kvalitě.

Klasifikace. 

Kvalitu displejů můžete zhruba rozdělit do dvou kategorií: originál a kopie. Ale milujeme detaily, pojďme se tedy blíže podívat na každou kategorii.

Originály mají následující podobu: 

  • Service Pack – jedná se o modul od výrobce. Prodávají se ve formě, ve které je používají oficiální servisní střediska této značky. Stává se, že společně s displejem obsahuje sestava většinu krytu, někdy dokonce i s baterií. Jedná se o nejdražší typ náhradních dílů, ale také nejvyšší kvality. Tento typ nemá žádné rozdíly od původního.
  • Originál“ jiných poskytovatelů lze nazvat natažením, protože nikdo neposkytuje certifikáty kvality. Prodejci a dodavatelé náhradních dílů často nevědí, co prodávají - pro ně je to jen produkt se jménem. Ačkoli bude pole hrdě označeno jako 'Original', 'Genuine', 'Fully Compatible', 'Grade AAA', '100% Tested', 'Best Quality', atd. Musíte být opatrní a kritičtí vůči těmto produktům. Naše servisní středisko pracuje pouze s těmi dodavateli, jejichž nápisy se neliší od reality.
  • Obnoveno původní. Často (chybně) také jen „originál“. Základem je původní modul, ve kterém poškození nemá vliv na funkčnost. Nejčastěji se jedná o praskliny a třísky na skle. Existují továrny i garážové dílny, které vracejí takové displeje do práce. Přestože displej zůstává původní, tj. Barevné schéma a kvalita senzoru zůstávají nezměněny, ale displej se také skládá z takových prvků, jako je sklo - odolnost proti poškrábání, odštěpkům a otiskům prstů závisí na vlastnostech jeho povrchu, plastový rám s upevňovacími prvky, polarizační film, filtrační mřížky a místa pro mikrofon, reproduktor, přední kameru, přibližovací senzor, světelný senzor atd. Lze snadno předvídat, že kvalita a přesnost všech těchto prvků ovlivní kvalitu a trvanlivost zobrazovacího modulu jako Celý. Pokud jsou všechny operace prováděny výrobcem, který se specializuje na obnovu displejů, s použitím kvalitních dílů a pracujete se svědomitým manažerem, můžete tyto displeje bezpečně koupit a nainstalovat. Je zřejmé, že nemá smysl posílat svůj displej do továrny, pracují pro velkoobchod, kde se minimální dávky měří v tisících jednotek. Odkupní cena displejů od roku 2020 byla ve většině případů zanedbatelná, dokonce i kvůli kompenzaci nákladů na doručení. Pokud jde o kvalitu garážových („domácích“) workshopů, podrobně jsme je popsali v odpovědi na předchozí otázku.

Ne originál. Často známé jednoduše jako kopie. Zde je vše jasné, víceméně - podnikání v Číně je přizpůsobeno potřebám zákazníka. Výsledkem je, že na trhu existují desítky variací, z nichž některé budou pro průměrného uživatele obtížné odlišit od originálu, a jiné se budou lišit ve všech možných vlastnostech, včetně barvy, velikosti a typu připojení k telefonu.

V průběhu let poctivé a odpovědné práce byli všichni „podezřelí“ dodavatelé z našeho servisního centra vyloučeni, pracujeme pouze s prověřenými a svědomitými partnery.

Skutečností je, že na každý produkt v EU je automaticky poskytována dvouletá záruka. Existuje však řada výjimek a pravidel, která nejsou veřejnosti známa.

 

Pojďme konkrétně zvážit případ služby výměny displeje. Záruka na produkt a záruka na práci jsou různé věci.

 

Ve většině případů servisní střediska garantují práci od 0 do 6 měsíců. Záruka na produkt, v našem případě omezená záruka na displej, je skutečně 24 měsíců. Displej však není samostatnou jednotkou, nýbrž pouze částí zařízení, jehož funkčnost je ovlivněna ostatními součástmi a podmínkami, za nichž pracuje. Ve skutečnosti většina dodavatelů neodpovídá za provoz displeje po jeho instalaci v telefonu, důvod - neautorizované servisní středisko. I když v zemi neexistují autorizovaná servisní střediska nebo jsou náklady mnohokrát vyšší. To znamená, že 6měsíční záruka je obchodním rizikem samotného servisního střediska. Po uplynutí této doby máme v případě problémů jen jednu cestu ven - poslat vadný náhradní díl výrobci a počkat na řešení. Samozřejmě, pokud vada nemohla být zjevně způsobena použitím, mechanickými, tepelnými nebo jinými vlivy, zavazujeme se tento případ záruky po dobu delší než 6 měsíců.

 

Bohužel, ve většině případů v 6-12, a ještě více, za 20 měsíců po opravě nese displej stopy mechanického nárazu, například pád. To je nesporný důvod pro upuštění od záruky.

To je nejčastější otázka, na kterou můžete slyšet krátkou odpověď - ne. Pokud jste si displej zakoupili od oficiálního certifikovaného zástupce - pak v pořádku. To však není tak snadné (přečtěte si FAQ 2). Je to velmi pochybný způsob, jak ušetřit peníze, protože při nákupu LCD musíte být dobře obeznámeni ve světě náhradních dílů a oprav, abyste odlišili dobrý displej od špatného.

  1. Servisní středisko vám nebude moci poskytnout záruku za provedenou práci, protože není odpovědný za kvalitu náhradního dílu.
  2. Za práci budete muset v každém případě platit, i když výsledek není uspokojivý, protože viz odstavec 1
  3. Není vždy možné detekovat vadu náhradního dílu bez procesu úplné demontáže telefonu. Můžete se ocitnout v obtížné situaci, když je starý rozbitý, ale polopracovaný displej již odstraněn, telefon je rozebrán a není možné jej vrátit zpět (rozbité sklo má tendenci rozbít se, bohužel to nikdo nemůže vyzvednout) mozaika zpět) nebo finančně nerentabilní kvůli složitosti a nákladům na čas inženýra. Výsledkem je, že budete muset počkat na funkční část, bude za práci provedena dvojitá platba a pokusy o vrácení vadné části.
  4. Náklady na instalaci náhradních dílů nízké kvality VŽDY zaberou více času a v důsledku toho vás budou stát více peněz.

Ne! A také před výměnou. A zcela nový právě z obchodu - také ne. I když je v krabici zobrazen funkční telefon ve vodě, a říká, že je odolný vůči vodě, vodotěsný atd.   Bohužel reklamy uvádějí uživatele v omyl. Jednou na fóru jsme viděli komentář, kde autor použil svou vlastní logiku a po zakoupení nepromokavého telefonu se okamžitě rozhodl jej zkontrolovat pod tekoucí vodou. Podle jeho názoru, v případě, že telefon přestane fungovat, vrátí jej s hlavou zvednutou, „kvůli záruce“ a vymění ji za jinou. Pokud telefon nadále funguje - pak je vše v pořádku. Pojďme si to vyjasnit.    

  1. Vlhkost proniknutí do zařízení automaticky odstraní všechny záruky výrobce/prodávajícího. Uvnitř moderních zařízení, inženýři umístili speciální značky/senzory. Několik kapek v prostoru telefonu stačí, aby značky vlhkosti změnily barvu a signalizovaly konec záruční doby.
  2. Existují různé úrovně ochrany telefonů před vlhkostí. Bohužel pouze prvotřídní telefony dokážou (ale neměly) vydržet nějaký čas pod vodou bez poškození. Například všechny telefony iPhone, včetně modelu X, mají pouze částečnou podmíněnou odolnost proti vodě, což se nedoporučuje.
  3. I když úřední dokumentace obsahuje informace o této ochraně, znamená to pouze, že technologie použitá k výrobě tohoto zařízení mu umožňuje přežít bez poškození čistých nečistot, za nízkého tlaku a na krátkou dobu.
  4. Pokud telefon funguje po vystavení vlhkosti, neznamená to, že bude fungovat dlouho. Oxidační vlastnosti různých kapalin mohou působit proti vám a případně poškodit zařízení, i když je zcela suché.
  5. Stabilita použitého telefonu klesá, protože v průběhu času klesá hustota polštářků sedmi zásobníků, ovládací tlačítka, konektor napájení. Odolnost proti vodě je spíše poslední nadějí než rysem, který lze použít beze strachu.
Pokud existuje riziko, že se do telefonu dostane tekutina a pro vás je důležité zdraví vašeho zařízení - doporučujeme jej vypnout a nechat jej zkontrolovat v servisním středisku. Opravy jsou mnohem dražší než preventivní prohlídky.

Bylo to jako předtím. Technologie, kdy se displej telefonu skládal ze samostatného skleněného senzoru a matice obrazovky, které nejsou slepeny dohromady, nyní téměř neexistuje.

 

Tuto technologii lze stále nalézt v navigátorech, tabletech a podobných zařízeních, kde přesnost dotykových vlastností není kritická. V těchto případech má výměna senzorového skla smysl a je finančně opodstatněná.

 

U moderních displejů je samotný displej zodpovědný za dotykové funkce. V levnějších verzích má film na vnitřní straně skla smyslové vlastnosti, ale zobrazovací modul (v inženýrských kruzích jednoduše - „sendvič“) sestává z obrazovky a skleněného senzoru, které jsou již během výroby slepeny. Je nemožné vyměnit takový senzor v přiměřeném časovém, finančním a kvalitním rámci. O kategoriích kvality zobrazení budeme psát později.

  1. Pokud je to možné, odpojte baterii. Pokud ne a zařízení stále funguje - okamžitě jej vypněte.
  2. Postup řešení problémů vám poskytne nejbližší servisní středisko.
  3. Přečtěte si na internetu smysluplný článek, proč nezacházet s rakovinou sodou, ale v našem průvodci Voda se dostat do notebooků a telefonů. Rýže a fén. Mýty a realita.

Stejně jako jakákoli reklama, rychlá služba za 10 minut přináší pouze část pravdy. Jako zkušený přímý inženýr vás mohu ujistit, že je to teoreticky možné, ale nemá žádný užitečný význam. Nemusíte doufat v takovou službu bez předchozí registrace, stále budete muset čekat ve frontě, počet techniků je všude omezený a pokud se v servisním středisku dají věci dobře, nikdy nebudou sedět nečinně, vůbec ne.

 

Navíc je třeba si uvědomit, že veškerá zodpovědná práce, kterou lidé provádějí, by neměla být prováděna ve spěchu (a lidé nejsou roboti). Řekněme, že musíte vyměnit mikrofon. To znamená, že si myslíte, že musíte vyměnit mikrofon.

 

Technik to obvykle dokáže bez zbytečného testování a diagnostiky. Pokud se ukáže, že po výměně náhradního dílu závada zůstala a případ nebyl v mikrofonu, nikdo nevrátí peníze za práci provedenou z vaší iniciativy. A pár ušetřených minut přinese pro obě strany hodně negativity. A ukáže se, že telefon má 4 mikrofony a že jsou zodpovědné za nahrávání v různých podmínkách a že zvukový čip na základní desce by mohl selhat, nebo bylo nutné vyčistit filtrační mřížky, ale za správné kroky vás opravit potřebují stanovit správné úkoly a často bez diagnózy je to obtížné nebo nemožné. Proto nepodporujeme tuto metodu.

 

Nevidíme ani žádný smysl v soutěži na čas, jen málo lidí souhlasí se ztrátou kvality výměnou za rychlost, zejména pokud jde o deset minut.

 

Naší prioritou je zajistit, aby klient byl s našimi službami spokojen, a proto musíte provést řadu přípravných a preventivních prací. Máte-li zájem o přibližnou dobu konkrétní služby, neváhejte nás kontaktovat telefonicky nebo pomocí níže uvedeného formuláře. Rádi vám poradíme!

zjistit stav opravy





zjistit cenu